Köşedeki Fransız



İnsan yakın çevresindeki değişimlere çok değişik açıdan yaklaşabiliyor. Ben her mağazanın bir şansı ve ruhu olduğuna inanıyorum. Yani mağazayı komple canlı bir şeymiş gibi düşünmek hoşuma gidiyor. Böylelikle kapalı olduğunda onu anlayabiliyorum veya kalabalıkken ondan kaçtığımda o da beni anlayabiliyor. Bir şekilde sevdiğim yerle arkadaş ilişkisi kuruyorum ve böyle daha iyi hissediyorum. 

Nişantaşı Teşvikiye’de sürekli gördüğüm bir köşe var. Çok güzel bir mimarisi olan yüksek katli bir ev ve altında da mağazalar için ayrılmış bölüm var. Bu klasik olanı, benim asıl gördüğüm ise ne zaman burada bir marka dükkan açacak olsa bir türlü tutunamamış olması. Ben buraya lanetli köşe diyorum. Böyle yerler var, ne açılırsa açılsın bir türlü olmuyor, sanki okula başlamış uyumsuz yeni bir çocuk gibi o mağaza evine dönmek istiyor. İşte bu şahane köşede açılan dükkanlar da böyleydi, asla arkadaş olamadık sadece birbirimize baktık ve geçtik yıllarca. Ben oradan ümidimi kesmişken geçen akşam ”pinkfreud” ile önünden geçerken yeni bir yer açıldığını gördük.
Bu kadar zamandır ilk kez ben o ”merhaba merhaba” köşe ile selamlaştım, çünkü bu sefer insanın daha yakından tanımak isteyeceği bir şey vardı, uyumsuz bir durum yoktu ve merak uyandırıyordu. ”Promod” mağazası ile ilk tanışmamız da böyle oldu. Hiç daha önceki antipatik yerler gibi olmadığından içeri girip incelemeye başladık. 
Promod markası bir Fransız. Şu an türkiye’de yalnızca 2 mağazası var ama yakında bir çok yere göreceğimiz aşikar. Çünlü tasarım ve fiyat olarak tam o aranan seviyeyi tuturmuşlar. Tasarımlar ne çok tuhaf ne de aşırı moda bağımlısı. Yani trend değil diye insanın normalde ihtiyacı olan şeylerden üretmemezlik yapmıyorlar, ne ararsanız bulabiliyorsunuz. Çoraptan takılara ayakkabıdan paltolara kadar baştan aşağı aradığınız her şeyi bulabiliyorsunuz. Yurtdışında bu tür mağazalar çoğunlukta ama ülkemizde bunların hepsini uygun fiyata barındıran çok az yer var. Renkler ve tasarımlar göz yormuyor ve her tarz insana yönelik çeşit var. İçerik ile ilgili merak ettikleriniz ve bazı süprizler ise pinkfreud’un adresinde :
http://www.bikotbitisort.com/2012/11/magaza-kesfi-ve-ks-hediyesi-promod.html